The Good Roll Case (2)

The Good Roll: Van groeidroom naar keiharde impact

Impact: €750.000 opgehaald, productie verdubbeld, 200+ banen in Nederland en Ghana.

Onze rol: Strategisch adviseur en aanjager van groei

Opdrachtgever: The Good Roll

In het kort: The Good Roll heeft een missie: duurzaam toiletpapier produceren en sociale impact maken. Wij hielpen hen groeien, opschalen en de juiste investeerders vinden.

Duurzaam toiletpapier produceren en sociale impact maken

The Good Roll wil de wereld mooier maken, vel voor vel. Ze maken 100% gerecycled toiletpapier en investeren 50% van de nettowinst in toiletten voor ontwikkelingslanden. Goed bezig dus. Maar met grote dromen komt ook een grote uitdaging: hoe schaal je op zónder in te leveren op impact?

Tijd voor een groeistrategie met lef

Een groter bereik vraagt om een verhaal dat blijft plakken en investeerders die daarvoor warm lopen. Samen hebben we gebouwd aan een heldere positionering en een financieel plan waarmee ze indruk maakten aan de onderhandelingstafel.

€750 opgehaald
200 banen
200% productiecapaciteit

Van netwerk naar net wérk

Via ons platform Money Meets Ideas brachten we The Good Roll in contact met informele investeerders. Dat bleef niet onopgemerkt: partijen als Start Foundation Participaties en DOEN Participaties haakten aan.

Met een sterk verhaal, een krachtig netwerk en een slimme strategie haalde The Good Roll €750.000 op. Daarmee verdubbelden ze hun productiecapaciteit in Ghana en creëerden ze meer dan 200 banen in Nederland en Ghana.

“Dankzij het netwerk en strategische plan van KplusV konden we investeren in een tweede productielijn in Ghana. Onze productiecapaciteit is verdubbeld en we creëren nu nog meer werkgelegenheid.”

Sander de Klerk en Melle Schellekens, founders The Good Roll

Samen schalen, ook als het tegenzit

''We stapten aan boord tijdens de coronacrisis. Precies toen alles op losse schroeven stond: te weinig omzet, schulden, gedoe in Ghana, onrust in het management. Samen hebben we gestuurd op een crediteurenregeling, reorganisatie en herfinanciering'' vertelt Erik Meiberg, projectleider KplusV.

“The Good Roll heeft het gered. En hoe. Onze visie en plannen waren de basis voor miljoenen aan financiering, deels zelfs via hun eigen netwerk.” 

Groeien met impact

Duurzaam ondernemen is topsport. En daar heb je een team voor nodig dat snapt hoe je bouwt: aan strategie, aan funding, aan verandering.

Wil jij net als The Good Roll groeien zonder in te leveren op impact? Wij helpen je graag met het verhaal, het plan en het netwerk dat werkt. 

Deel