(Inhoud van deze video is gemaakt in samenwerking met Economie071)
Digital Marketing is feitelijk niet anders dan marketing waarbij je gebruikt maakt van alle mogelijkheden die het internet biedt. Van social media tot een website. Veel ondernemers denken dat Digital Marketing met name interessant is voor retailers, webshops en andere bedrijven die zich met name op consumenten richten. Maar niets is minder waar, denk maar eens na waar jij op zoek gaat naar een nieuwe boekhouder, nieuwe bureaustoelen of jouw nieuwe bestelbus. Online natuurlijk! Daarom is een investering in Digital Marketing bijna voor elk bedrijf rendabel. Hoe dat moet? Wij gebruiken vaak het AIDA model.
De eerste A staat voor Awareness, jouw potentiële klanten weten dat jij een oplossing hebt voor hun probleem omdat ze jouw advertentie zien via Google.
De I staat voor Interest, jouw potentiële klanten willen meer te weten te komen over jouw bedrijf of product via jouw website.
De D staat voor Desire, de potentiële koper wil jouw product of dienst hebben en zoekt de laatste details en vraagt een offerte of brochure.
En dan de belangrijkte, Action, de klant gaat over tot aankoop door iets in de webshop aan te schaffen of door jouw offerte te tekenen.
Digital marketing hoeft dus niet helemaal digitaal te zijn, maar het levert vaak wel meer klanten op. Wil jij aan de slag met Digital Marketing, neem dan contact op met Dwayne van der Klugt.