MKB Borrel Product Vd Maand Winnaars Scaled

Digitaal Product van de Maand-award stimuleert digitale ontwikkeling in regio Amsterdam

Dwayne van der Klugt, partner bij KplusV, had onlangs de belangrijke taak om bedrijven te nomineren voor de titelstrijd om het ‘Digitaal Product van de Maand’ van het Digitaliseringsoffensief. Hiermee worden mkb-ondernemers in de regio Amsterdam geïnspireerd en gestimuleerd in de digitale ontwikkeling. Met Dwayne werpen we een blik op de nominaties en wat zij voor ondernemers kunnen betekenen. Ook maken we de balans op nu het Digitaliseringsoffensief langzaam om z’n einde loopt: hoe staat het met de digitalisering van het mkb in de regio Amsterdam en wat kunnen ondernemers de komende tijd nog verwachten?

KplusV zet zich op de breedst denkbare wijze in voor een duurzaam, toekomstbestendig ondernemersklimaat. Daar hoort ook de digitalisering van bedrijven bij. Zo zet KplusV zich onder meer met het project Ready to Scale al sinds 2013 in om start-ups en scale-ups die digitale producten of diensten aanbieden te helpen groeien. Die start-ups en scale-ups kunnen op hun beurt mkb’ers weer verder op weg helpen met hun onderneming.

Die gedachte is ook leidend geweest bij het selecteren van de nominaties voor het Digitale Product van de Maand-verkiezing. Dwayne: “Wij hebben producten genomineerd waarmee ondernemers uit Amsterdam direct digitale stappen kunnen zetten. Dus toegankelijk, bruikbaar en relevant voor het mkb.” Deze voorwaarden vond Dwayne in twee titelkanshebbers: Explainer Video Agency, een bedrijf dat gespecialiseerd is in het maken van video’s waarin bijvoorbeeld een product of dienst wordt gedemonstreerd, en GetEase, een platform waarop freelancers hun diensten kunnen aanbieden.

“Beide kanshebbers zorgen voor digitale contactmomenten met klanten”, legt Dwayne uit. “Explainer Video Agency maakt het creëren van goede digitale content eenvoudiger, waardoor klanten sneller begrijpen waar jij als ondernemer van meerwaarde kunt zijn.” Ook GetEase draagt volgens hem bij om je onderneming een digitale impuls te geven: “Het platform zorgt ervoor dat freelancers op een volledig digitale manier hun bedrijf kunnen inrichten, zodat klantcontact soepeler verloopt. Beide bedrijven maken het dus mogelijk om meer klanten te vinden en dus meer omzet te genereren.”

En dan de uitslag: voor het eerst sinds het Digitale Product van de Maand-verkiezing in het leven werd geroepen zijn er twee winnaars! Beide producten hebben elk precies de helft van de publieksstemmen gekregen. En dat betekende natuurlijk dubbel feest!

Het Digitaliseringsoffensief

Vanuit Ready to Scale werken we als Digitaliseringsoffensief samen met de gemeente Amsterdam en Hogeschool van Amsterdam, om mkb’ers op weg te helpen met de digitalisering van hun bedrijf. Een grote voorwaarde om ervoor te zorgen dat jouw onderneming ook in de toekomst volop mee kan doen, ook al is het niet altijd even makkelijk om daarin de eerste stappen te zetten, weet Dwayne. “Je zou misschien zeggen dat je niet meer om digitalisering heen kunt, maar toch blijft het soms lastig om als ondernemer stil te staan bij wat dit voor jouw bedrijf betekent. Dat bewustzijn heeft het Digitaliseringsoffensief bij veel ondernemers weten te creëren.”

Het Digitaliseringsoffensief duurt nog tot het einde van dit jaar, en tot die tijd is er nog volop gelegenheid voor mkb’ers om met de digitalisering van hun bedrijf aan de slag te gaan! Zo zijn er nog vele workshops te volgen, waaronder de razend populaire workshop ‘Zakelijk Profiteren van ChatGPT’ of een workshop over het vergroten van je digitale veiligheid.

Lees meer over de workshops van het Digitaliseringsoffensief.

Dwayne 1 Vierkant
Dwayne van der Klugt

Adviseur en partner

Deel