Welter In Zijn Winkel (1)

Toekomstbestendig ondernemen dankzij online omzet

Ondernemers die digitaliseren zijn toekomstbestendiger dan hun collega's die niet digitaliseren. Toch kan het best lastig zijn om de juiste digitaliseringsstap te zetten en daar komen wij om de hoek kijken. Zo kon koffiespeciaalzaak Welter met onze hulp een flinke digitaliseringsstap zetten.

Online omzet
Welter Oegstgeest
Opzet digitaliserings-strategie

Prachtige bonbons in bonte kleuren en ambachtelijke andere zoetigheden, tientallen soorten koffie en meer dan 150 soorten thee. Bij Welter in Oegstgeest kun je jezelf of een ander verwennen. “We verkopen een instant geluksmomentje”, vertelt Paul van Loe, partner van Karen Welter, het gezicht van de zaak in De Kempenaerstraat in Oegstgeest. Ze doen dat met eerlijke producten van duurzame cacao-, koffie- en theeplantages.

Begonnen als franchise is Welter in Oegstgeest sinds dit jaar zelfstandig. Dat is gevierd met een restyling van de winkel/tearoom in De Kempenaerstraat. Zowel fysiek als digitaal kreeg de zaak een nieuw uiterlijk. Met onze hulp kon Welter de webwinkel op de juiste manier inrichten.

Paul bezocht een van de kennissessie die door ons werd georganiseerd. "Daarin is verteld wat digital marketing voor jouw bedrijf kan betekenen. Ik vond dit heel verhelderend om te volgen. Het ging over de performance van je website, je vindbaarheid en wat je met advertenties op sociale media en google kan bereiken. Heel praktisch allemaal.”

Inmiddels heeft Paul op een rij hoe hij Welters website wil inrichten. “We willen de webwinkel fors uitbreiden. En we willen de mogelijkheid om blogs en banners te plaatsen zodat we aanbiedingen en specials onder de aandacht kunnen brengen. Dat kan op de huidige site allemaal niet en willen we nu wel goed gaan implementeren. Zo ook onze dienstverlening richting het lokale mkb. We willen hen, via onze website, koffie- en theeabonnementen gaan aanbieden. ”

Daarnaast gaan Karen en Paul een marketingkalender opstellen zodat ze via sociale media mensen kunnen attenderen op leuk acties in de winkel. “We verkopen nu een beetje online maar dat willen we met de nieuwe webwinkel gaan uitbreiden.” Onder andere door meer in te springen op speciale dagen. “Iets leuks voor secretaressedag, moederdag, sinterklaas. Met een goede site is dat allemaal mogelijk. Om dat soort acties onder de aandacht te brengen willen we ook actiever worden op sociale media. Daarvoor gaan we zelf een sociale mediakalender maken. We merken dat mensen het vaak heel leuk vinden om het verhaal achter onze bonbons en koffie en thee te horen. Dus die kalender komt wel vol.”

Deze ondernemer is door KplusV ondersteund via Laat Digitalisering voor je Werken uit de Leidse regio, waar KplusV de projectleidersrol vervult.

"De verschuiving naar online-shoppen gaat door. Het mkb moet met de tijd mee. Als we dat niet doen zijn we over een tijdje verleden tijd."

Paul van Loe | Ondernemer | Welter

Dwayne 1 Vierkant
Dwayne van der Klugt

Adviseur en partner

Deel